Fitness terem Budapest
  • Miért szaunázzunk?

    Miért szaunázzunk?

    A szaunázás szokása Finnországból ered, nálunk még nem annyira elterjedt, pedig egészség megőrző szerepe jelentős.

    Mi is a szaunázás és mik az élettani hatásai? 

    A szaunázás száraz-forró légfürdőzés, melyet hideg fürdő követ. Aktiválja a vegetatív idegrendszert, méregtelenít az izzadtsággal salak- és méreganyagok távoznak. A verejtékkel a szervezet sok folyadékot veszít, melyet folyadékbevitel hiányában a vér a környező szövetekből pótol, ahonnan sok felesleges- káros anyagot “szív” ki, melyek izzadtsággal illetve a vizelettel távoznak. Immunerősítő, serkenti a keringést, valamint nem szabad megfeledkezni a mentális hatásokról sem, ellazít- megnyugtat.

    Mire figyeljünk?

    • Minden héten lehetőleg ugyanazon a napon szaunázzunk, ügyeljünk a rendszerességre.
    • Szánjunk rá időt, hagyjuk kinn a gondokat.
    • Szaunázás után nem javallott az úszás vagy az edzés, nehogy túlzottan kimerüljünk. Helyette inkább egy masszázst válasszunk, mivel a masszázs hatására a vérellátás nő, és így a méreganyagok távozása felgyorsul.
    • Fokozatosan szaunázzunk, eleinte 7-10 perc után vegyünk egy hideg fürdőt illetve pihenjünk.
    • Előtte 2-3 órával már ne fogyasszunk nehéz ételeket!
    • Folyadékot előtte és közben ne, utána viszont bőségesen fogyasszunk. Ha közben iszunk, akkor a vér hígulásával a fentebb leírt szívóhatást csökkentjük.

    NS016

    Mikor ne szaunázzunk?

    • Lázas gyulladásos megbetegedés esetén
    • Infarktus után
    • Szívbetegség
    • Magas vérnyomás
    • Pajzsmirigy túlműködés
    • Veseelégtelenség

    Reméljük sikerült kedvet csinálni!

    Jó szaunázást!

     

Leave a reply

Cancel reply