• Miért mozogjunk?

    A rendszeres testmozgás számos egészségügyi előnnyel jár.

    A sport legfontosabb része, hogy a test mozgást végez, így szükségünk van elegendő energiára. Az energia
    leginkább az egészséges étkezésből nyerhető. Ha nem megfelelő az étkezésünk,
    akkor az meglátszik a kondíciónkon.
    Találjunk olyan mozgásformát, melyet élvezettel végzünk. A hangsúly a
    rendszerességen van! A rendszeres edzés hatására megerősödnek az izmaink, ennek
    következtében a csontok védettek lesznek a sérülésektől. A fejlettebb izomzat
    stabilitást ad, javítja az egyensúlyt és a koordinációt.
    Én is számtalan mozgásformát kipróbáltam, mire megtaláltam a nekem leginkább
    megfelelőt, a Zumbát. Ez egy fitness óra, tánccal kombinálva. Nem kell, hogy a
    parkett ördöge legyél, előzetes tánctudásra nincs szükség. Bárki képes zumbázni,
    csak még nem tud róla, hiszen nem próbálta. ☺ A kalóriaégetés személyenként
    változó, és sok összetevő (pl. edzettség, kor, nem, pszichikai állapot, a mozgásod
    intenzitása) befolyásolja. Elképzelhető, hogy valaki 1000 kalóriát, mások pedig
    ’csak’ 400 kalóriát használnak fel.

    Na de lássuk a rendszeres fizikai aktivitás előnyös hatásait a szervezetre:
    – A testmozgás oldja a szorongást, javítja a hangulatot, elűzi a stresszt és a
    depresszió ellen is hatásos. Elősegíti az általános jó érzést okozó endorfinok
    felszabadulását az agyban.
    – Fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez. Az
    izzadás hatására -amely a testmozgás hatására fokozódik-, beindul a
    nyirokrendszer, melynek fő feladata, hogy kiválassza a test folyadékaiból és
    szöveteiből a káros anyagokat, majd azokat a bőrön át kijuttassa a szervezetből.
    – A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdőkapacitás, javul a légzés.
    – Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív
    teljesítőképessége.
    – Erősíti az immunrendszert.
    – Az elhízás megelőzésében és kezelésében is kiemelt szerepet kap a rendszeres
    testmozgás. Segítségével elégethetőek a felesleges kalóriák, így azok nem rakódnak
    le a szervezet zsírraktáraiban.
    – Nemcsak testünk formálására alkalmas, ha sportolunk, hanem lelkünkben is
    pozitív változásokat idéz elő. A sportban találhatunk célokat, motiváció. A sport
    egyfajta elköteleződés, így életünkbe teremtünk egy biztos pontot.

    Minden kezdet nehéz, nem kivétel a sport sem
    Sokan hiába határozzák el, hogy változtatnak az életmódjukon és komolyan neki
    fognak sportolni, de nem tudják, mit válasszanak. Csak úgy találhatjuk meg a
    számunkra megfelelő sportágat, ha szétnézünk és kipróbáljuk a lehetőségeket.
    Bármit is választunk sport gyanánt, a lényeg, hogy élvezettel és odaadással
    csináljuk. Így már nemcsak arról fog szólni, hogy pár kilót leadjunk, hanem egy
    életformát is kialakítunk magunknak.
    Mindegy, hogy milyen sportot űzünk, a lényeg, hogy rendszeres mozgást
    biztosítson testünknek, illetve célt, motivációt lelkünknek. A sport egészséges
    életre és kitartásra tanít, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy boldog és
    kiegyensúlyozott életet élhessünk.

    Írta: Ádori Anita

     

Szóljon hozzá!