• Fogyókúrás tippek

    Napjainkban egyre több ember küzd testsúlyproblémákkal és folytat tudományosan megalapozatlan diétákat, amelyekkel sok esetben nem érhető el hosszú távú eredmény. A “divatfogyókúrák” abbahagyása után gyakran következik be visszahízás és alakul ki az ún.”jojó effektus”. A “divatdiéták” általában kiegyensúlyozatlan tápanyag összetételűek, egyoldalúak, és hosszabb idejű betartásuk az alapanyagcsere felborulásához vezethet.
    Fontos, hogy a testsúly csökkentés során mindig reális célokat tűzzünk ki magunk elé! Ne akarjunk 1 hét alatt 10 kg-ot fogyni! Jól megtervezett, kiegyensúlyozott tápanyagbevitelt biztosító diétával ésszerű cél a heti 0,5 kg fogyás.

    Ne feledjük, az eredményes fogyókúra nem kúraszerű, hanem élethosszan tartó életmód-változtatás.
    Nézzünk át 10 tippet az egészséges és hosszú távon is tartható fogyókúrához:
    -Naponta többször keveset étkezzünk! Válasszunk kisebb tányérokat! Ügyeljünk, hogy egyszerre ne együnk annyit, hogy jól lakjunk!
    -Fogyasszunk napi 2-2,5 liter folyadékot, elsősorban szénsavmentes ásványvizet (ebbe beleszámít az elfogyasztott leves, joghurt, kefir, zöldség és gyümölcs folyadéktartalma is)!
    -Kerüljük a magas zsírtartalmú és a cukrozott élelmiszerek, ételek, üdítők és gyümölcslevek fogyasztását!
    -A magas energia tartalmú nassolni valók (pl. chips, nápolyi, sütemény, cukorka) helyett legjobb, ha friss gyümölcsöt, zöldséget választunk, de fogyaszthatunk desszertnek gyümölcs-, és zöldségchipseket, cukrozatlan gyümölcsjoghurtokat is.
    -Alkalmazzunk zsírszegény sütési, főzési eljárásokat (pl. párolás, grillezés, alufóliában-, cserépedényben, sütőzacskóban sütés)! Válasszuk az alacsony zsírtartalmú húsokat és tejtermékeket!
    -Ételkészítéshez zsír helyett növényi olajat használjunk!
    -Együnk minél több rostdús ételt, teljes őrlésű gabona terméket, zöldséget és gyümölcsöt!
    -A három főétkezés mindig tartalmazzon fehérjében gazdag ételt (pl. sovány húsok, halak, tejtermékek, tojás)!
    -Lassan étkezzünk, minden falatot alaposan rágjunk meg, mert idő kell ahhoz, hogy kialakuljon az agyban a teltségérzet.
    -Mozogjunk minden nap legalább 30 percet! Kezdetben beérhetjük kevesebb mozgással is, majd fokozatosan növeljük a sportolással eltöltött időt!
    Forrás: (www.oeti.hu)

    Írta: Nádas Nóra

Szóljon hozzá!